E-sport – Tények, amelyek bemutatják a méreteit
Lehet, hogy hallottál már az e-sportról, de valószínűleg nem vagy tisztában a nagyságrendjével. A közönség, a kifizetések és a profik tekintetében az e-sport ugyanolyan legális, mint egy fizikai sportesemény, mint az NBA vagy az NFL. Még ha kevesebb ideje is van jelen, az e-sport valójában ugyanolyan jelentős, mint bármely más nemzetközi sport.
Az egyetlen különbség, hogy az esport-profik nem használnak hagyományos atlétikai képességeket. A legtöbb játékos azonban épp olyan komolyan edz, mint a profi sportolók. Minden nap hosszú órákat fektetnek be a céljaik elérésébe, keményen dolgoznak a készségeik fejlesztésén és tökéletesítésén. Tekintélyes követői bázissal bírnak, és ha veszítenek, azt nézők milliói előtt teszik szerte a világon.
A játék ökoszisztémája nem csak egy nagy LAN-parti. Jelenséggé nőtte ki magát a Dota2, Overwatch, CSGO, sőt a League of Legends játékosok millióira alapozva. A legtöbben szórakozásból játsszák, vagy legfeljebb félprofik. De egy kisebb halmaz számára az e-sport hivatás. Íme néhány érdekesség az esport világából!
Több millió esport-rajongó
Az első dolog, amit tisztázni kell, hogy az esportnak sokkal nagyobb és változatosabb közönsége van, mint a legtöbb profi sportnak. Világszerte a különböző életkorú és hátterű emberek százmillióit egyesíti a videojátékok és a versenyszerű játékok iránti szenvedély. A Newzoo több mint 220 millióra becsüli a videojáték-rajongók számát.
Emberek milliárdjai ismerik az esportot
Noha több százmillió ember e-sportol ténylegesen, az ő számuk eltörpül az e-sportot ismerő globális népesség mellett. A világ 8 milliárdosra becsült lakosságából csaknem 2 milliárdan tudják, hogy létezik az e-sport. Lehet, hogy nem játszanak vagy nem értik teljesen, de mindenesetre tisztában vannak a létezésével.
Majdnem félmilliárd ember nézett e-sportot 2020-ban
Bár a professzionális e-sportok sok alkalmi nézőt vonzanak, van egy alapvető elkötelezett közönsége is. Sőt, ez a közönség évről évre növekszik, ahogy az e-Sport és a még újabb játékok egyre népszerűvé válnak. Bár a közönség azóta még tovább növekedhetett, 2020 végén az e-Sport teljes globális közönsége közel félmilliárd volt.